Сервіс Google Shopping дозволяє розміщувати рекламні оголошення з товарами вашого магазину в результатах пошуку. Товарне оголошення має вигляд мінікартки з фотографією товару, назвою, ціною та іншими даними та розташовується над результатами пошуку або праворуч від них. Функція доступна для тарифних планів Standard та вище.
Для роботи з Google Shopping потрібні:
аккаунт Google;
аккаунт Merchant Center;
аккаунт AdWords;
фід даних для Merchant Center, що містить інформацію про товари.
У цій статті ми розповімо, як сформувати фід даних для Merchant Center у Хорошопі.
Увага: обов'язкова наявність онлайн-оплати та адресної доставки у вашому магазині, інакше Google може заблокувати фід.
Активація фіда
Для початку роботи увімкніть фід Google Feed for Merchant Center в адмінці сайту в розділі Маркетинг → Маркетплейси.
Після активації фіда на сторінці товару з'являються додаткові поля для Google Merchant.
Товар потрапить до фіду, якщо заповнені всі обов'язкові поля, а саме:
Артикул
Аліас
Назва
Ціна
Фото
Опис для маркетплейсів (якщо поле порожнє, використовуватиметься стандартний Опис товару)
Стан товару: новий, б/в, відновлений (refurbished)
Тільки для дорослих (обов'язкове поле для товарів із категорій 18+)
Штрихкод (Унікальний міжнародний ідентифікатор товару (GTIN))
Код виробника товару (MPN)
Поля з кодами Штрихкод (GTIN), MPN є обов'язковими для товарів, у яких ці коди існують. Якщо товар є твором мистецтва або товаром ручної роботи, цей атрибут не потрібно вказувати.
Вивантаження товарів у фід
У властивостях кожного товару, який повинен потрапляти до фіду, необхідно вказати Google Feed for Merchant Center. Для ручної зміни в адмінці:
Перейдіть до розділу Товари та клацніть по потрібному товару.
У секції Опис товару → Основна інформація налаштуйте пункт Завантажувати на маркетплейси, позначивши галочкою Google Feed for Merchant Center, щоб увімкнути товар у фіді.
Щоб видалити товар з фіда, достатньо зняти відповідну галочку.
Для масового налаштування використовуйте імпорт. Файл імпорту повинен містити стовпчик Завантажувати на маркетплейси з назвою фіда Google Feed for Merchant Center.
Якщо товар необхідно вивантажувати в кілька фідів, при імпорті необхідно вказати всі назви через роздільник (;).
Важливо: у фід не будуть додані товари з параметром Відображати: Ні.
Налаштування категорій
Після активації фіда необхідно зіставити категорії каталогу з категоріями за класифікацією Google (щоб задати атрибут google_product_category). Якщо ви додасте цю інформацію, ваші оголошення будуть показані тим, хто шукає товари за назвою категорії.
Натисніть кнопку Налаштувати категорії. Перед першим налаштуванням натисніть у вікні на кнопку Синхронізувати категорії, щоб завантажити актуальні категорії Гугла. Згодом цього робити не потрібно: синхронізація проходитиме автоматично кожної доби.
Після синхронізації вкажіть кожну категорію сайту відповідну категорію Google Feed. Якщо ви не знайшли відповідних Гугл-категорій для якихось розділів сайту, просто залиште поле не вибраним: товар все одно потрапить до фіду, але без вказаного google_product_category.
Генерація фіда
Файл автоматично оновлюється щоночі щоб підтримувати актуальну інформацію про товари. Під час початкового налаштування або для примусового оновлення натисніть Сгенерувати фід. Після створення фіда xml-файл доступний за натисканням на кнопку XML.
Увага: якщо при генерації фіда у вас виникає 404 помилка, перевірте, щоб у всіх товарів на сайті був вказаний розділ.
Для магазинів, запущених пізніше липня 2021 року, при першій генерації фіда створюється унікальне посилання на вид
https://domen.com.ua/marketplace-integration/google-feed/*******************************/?langId=3 де аліас — випадкова послідовність із 32 цифр та латинських літер.
Змінити унікальне посилання або додати унікальне розширення до посилання можуть менеджери як owner. Для цього:
В адмінці перейдіть до Маркетинг → Маркетплейси та клацніть на фід.
У полі Посилання внесіть аліас для посилання або натисніть Згенерувати, щоб згенерувати аліас автоматично.
Натисніть Зберегти.
Увага: після зміни посилання фіда старе посилання не працюватиме.
Фіди різними мовами
Після створення будуть доступні окремі xml-файли для кожної мовної версії, яка включена на сайті. Для фіда кожною мовою формується окреме посилання.
Увага: якщо в якійсь із мовних версій для товару не заповнені обов'язкові поля, які мають на увазі переклад, такий товар не потрапляє у фід.
Додаткові поля
Зараз у фіді реалізовані лише основні обов'язкові поля для роботи з Google Merchant Center. Поступово ми будемо розширювати можливості фіду та додавати інші поля.