Рекомендуємо цей матеріал seo-фахівцям для ознайомлення перед початком seo-аудиту сайту, створеного на Хорошопі, а також власникам сайтів для розуміння всіх можливостей свого сайту.
У статті описано технічні рішення Хорошопа для поліпшення його seo-можливостей і вбудовані інструменти, які можна використовувати при просуванні сайту.
Управління адресами сторінок
У Хорошопі реалізована можливість гнучкого налаштування формули формування урлів для різних типів сторінок.
Приклади можливих форматів урлів сторінок категорій:
domain.com/catalog/category-1-level/subcategory/
domain.com/catalog/subcategory/
domain.com/subcategory/
domain.com/123-subcategory/
domain.com/123-subcategory.html
і т.д.
Приклади можливих форматів урлів сторінок товарів:
domain.com/catalog/category-1-level/subcategory/product-name/
domain.com/catalog/subcategory/product-name/
domain.com/products/product-name/
domain.com/product-name/
domain.com/123-product-name.html
тощо.
Різні формули можуть бути налаштовані для таких типів сторінок:
категорія каталогу (і всі інші сторінки зі структури сайту);
сторінка товару;
сторінка новини;
сторінка бренду.
Зверніть увагу: Зміну формату формування url може здійснити служба підтримки за вашим запитом.
Налаштування формату урлів дає змогу обходитися без редиректів і зберігати старі адреси сторінок під час міграції на Хорошоп з інших платформ. Формат урлів можна змінювати і на працюючому сайті - водночас для всіх сторінок ми запам'ятовуємо їхню стару адресу і всі старі посилання залишаються робочими.
Історія адрес сторінок
При кожній зміні адреси сторінки на працюючому сайті ми запам'ятовуємо її стару адресу і автоматично редиректимо всіх користувачів зі старих адрес на нові.
Урли для сторінок фільтрації
Сторінки фільтрів формуються за таким шаблоном: /category/filter/paramName1=14;paramName2=1,2/
Шаблон не може бути змінений. Вручну задати урли можливо для конкретних комбінацій фільтрів за допомогою опції Пресети фільтрів.
Керування індексацією сторінок сайту
Ми ретельно контролюємо індексацію всіх типів сторінок сайту, і даємо можливість проіндексувати тільки ті сторінки, які повинні потрапити до пошукового індексу і забороняємо для індексації всі додаткові сторінки (дублі), які не містять унікального контенту.
Для управління індексацією сайту і боротьби з дублями контенту ми використовуємо комбінацію декількох інструментів:
Заборона індексації у файлі robots.txt - використовується щоб знизити навантаження на сервер, що виникає під час індексації великої кількості сторінок фільтрації.
Заборона індексації за допомогою тега robots - щоб гарантовано унеможливити індексацію непотрібних сторінок і потрапляння їх у другорядний індекс.
Зазначення канонічних сторінок (rel canonical) - щоб зв'язати однакові сторінки в одну, для тих сторінок, які все-таки необхідно індексувати.
Детально про те, як ми контролюємо індексацію кожного типу сторінок описано в статті Управління індексацією сайту.
Закриття індексації категорій
За замовчуванням усі категорії каталогу товару доступні для індексації. За необхідності можна закривати для індексації певні категорії, включно з опціями "noindex" і "nofollow" у властивостях категорій. Товари, для яких ця категорія є батьківською, також будуть закриті для індексації (для них продублюється значення тега <meta robots>).
Для вкладених підкатегорій значення цих опцій не дублюються, тобто підкатегорії не закриваються для індексації разом із батьківською категорією.
Індексація мовних версій сайту
За замовчуванням усі мовні версії сайту доступні для індексації. За необхідності можна закрити індексацію певної мовної версії сайту.
Це налаштування здійснює служба підтримки за запитом. При цьому закриваються від індексації всі сторінки цієї мовної версії. Закрита для індексації мовна версія може залишатися відкритою для користувачів.
Індексація фільтрів
За замовчуванням усі сторінки фільтрів закриті для індексації. Але є два способи відкрити для індексації необхідні фільтри.
Опція Індексовані фільтри дає змогу відкрити для індексації фільтри за заданими характеристиками в заданих категоріях. Для цих сторінок також можна визначити значення h1, title, description, використовуючи seo-шаблони.
Опція Пресети фільтрів дає змогу точково визначати url, h1, title, description і seo-текст для конкретної комбінації фільтрів.
Індексація сторінок пагінації
Оскільки немає єдиної думки про те, чи потрібно індексувати сторінки пагінації, і яким чином закривати їх від індексації, ми реалізували три способи.
Рекомендований Google (увімкнений у нас за замовчуванням): сторінки відкриті для індексації, їхній код містить атрибути rel="next" і rel="prev", щоб вказати зв'язок між сторінками пагінації.
Вказівка сторінки категорії як канонічної для всіх сторінок пагінації.
Повна заборона індексації сторінок пагінації (noindex, follow).
Увімкнути другий або третій режим індексації ви можете в панелі керування вашим сайтом у Маркетинг → SEO → Додаткові SEO налаштування.
Рекомендуємо змінювати режим індексації пагінації тільки в тому випадку, якщо ви розумієте, до яких наслідків це може призвести.
Індексація мобільної версії
Мобільна версія не створює дублюючі урли, оскільки відкривається з такими ж адресами сторінок, як і десктопна версія. Ми використовуємо технологію Динамічний показ: визначаємо тип пристрою й автоматично показуємо різний html-код. Щоб пошукові роботи розуміли що є різні версії сайту для різних типів пристроїв, ми використовуємо http-заголовок vary, згідно з рекомендаціями Google.
У футері десктопної версії присутнє посилання на ручне перемикання на мобільну версію виду /?v=mobile. Це посилання закрите від індексації.
Robots.txt
Вміст файлу працює в комплексі з усіма іншими кроками, описаними вище, він стандартний для всіх проєктів і не потребує зміни. Ба більше, будь-які зміни, внесені в цей файл, можуть призвести до порушення індексації та підвищення навантаження на сервер.
Якщо ваші SEO-фахівці рекомендують зміни в robots, ми проаналізуємо ці правки і якщо вони дійсно корисні, впровадимо їх у майбутніх оновленнях для всіх проєктів. Але досвід свідчить, що більшість подібних пропозицій не мають сенсу.
Управління seo-тегами
Для тегів <title>, <h1>, <meta name="keywords"> і <meta name="description"> кожної сторінки передбачено можливість гнучкого управління змістом, а саме:
вручну задати унікальне значення у властивостях конкретної сторінки;
сформувати значення тегів за seo-шаблонами для всіх сторінок певного типу, детальніше в інструкції SEO шаблони.
Крім того, для всіх категорій каталогу товарів є можливість вказати seo-текст, який розміщується в коді сайту вище основного контенту сторінки.
Зверніть увагу: дані, сформовані за SEO-шаблонами, будуть розміщені лише в коді сайту, і не потраплятимуть у відповідні поля сторінок або товарів у адмін панелі.
Ми також врахували всі стандартні рекомендації щодо семантики. Коректно використовуємо теги заголовків, підписи до картинок тощо.
Теги microdata
Ми вже впровадили всі теги microdata, які підходять для різних типів сторінок інтернет-магазину. Google іноді змінює своє ставлення до тегів: додає нові властивості, починає вимагати обов'язкового заповнення раніше необов'язкових полів або навіть забороняє застосування деяких тегів у конкретних випадках.
Ми намагаємося стежити за подібними змінами. Але якщо ви помітили брак якихось корисних тегів або помилку в заповненні наявних, то, будь ласка, повідомте нам про це.
Sitemap.xml
Файл sitemap.xml формується автоматично і містить:
усі сторінки, не закриті для індексації;
посилання на альтернативні версії сторінок на інших мовних версіях, відкритих для індексації;
зображення для товарів і новин, включно з підписами до зображень, задані вручну або сформовані за шаблонами.
При досягненні кількості сторінок у файлі понад 50к, файл автоматично розбивається на кілька.
Пріоритети, зазначені для сторінок, відповідають стандартній ієрархії сторінок:
головна сторінка - "1";
усі сторінки категорій і пресети фільтрів - "0.9";
сторінки товарів - "0.7";
текстові сторінки та новинні сторінки - "0.6".
Файл оновлюється раз на 1 годину автоматично, або вручну натисканням на кнопку Згенерувати sitemap.xml в Маркетинг → SEO → sitemap.xml.
Ми не вносимо кастомні зміни в алгоритми формування sitemap для окремих проектів.
Оцінка сайту за Google PageSpeed Insight
Ми вже виконали всі необхідні та можливі оптимізації для досягнення максимальних показників Google PageSpeed Insight. Проте реальна оцінка кожного сайту залежить від різних зовнішніх факторів, на які ми не впливаємо. Тому інструмент Google PageSpeed Insight продовжуватиме давати рекомендації щодо поліпшення сайтів. Не варто ставитися до цих рекомендацій як до обов'язкових. Але варто переконатися, що зроблено все можливе.
Мобільна версія сайту
Ми використовуємо окрему мобільну версію сайту за технологією Динамічний показ. Тобто за одним урлом показуємо різний код залежно від типу пристрою, який використовує клієнт. Використовуємо HTTP-заголовок Vary, щоб сигналізувати пошуковим роботам про зміни коду сайту залежно від типу пристрою користувача.
Індексація зображень
Ми виконали низку кроків для поліпшення індексації зображень. А саме:
для всіх ключових типів зображень є можливість сформувати значення атрибутів alt і title за шаблонами;
для фото товарів є можливість вручну прописати унікальні title;
усі ключові типи зображень потрапляють у sitemap.xml для прискорення їхньої індексації.
Google Analytics та інші системи
Ми передбачили можливість простої інтеграції Google Analytics і будь-яких інших маркетингових систем, для встановлення яких необхідно виконувати js-код у разі настання певних подій.