Google Tag Manager

Підключення GTM-контейнера до сайту, встановлення коду аналітики в контейнері, налаштування цілей та відстеження електронної торгівлі

Оновлено протягом останнього тижня

Google Tag Manager (GTM) — безкоштовний інструмент від Google, який спрощує роботу з тегами, невеликими шматками JavaScript або HTML-коду, необхідними для підключення до сайту систем аналітики або сторонніх сервісів.

При використанні GTM не потрібно додавати кожен тег окремо до коду сайту, достатньо один раз налаштувати та опублікувати теги всередині самого контейнера GTM.

За допомогою GTM на сайті можна:

  1. Налаштувати відправлення даних до Google Analytics 4 та інших аналітичні системи.

  2. Розміщувати на сайті теги ремаркетингу Google Ads, Facebook та ін.

  3. Розміщувати на сайті кастомні HTML скрипти, наприклад, для показу банерів, проведення A/B тестів тощо.

  4. При необхідності швидко вносити зміни до тегів, встановлених через контейнер GTM.

Увага: на сайтах на Хорошопі за замовчуванням встановлено код контейнера GTM та реалізовано передачу даних про стандартні події в DataLayer.

Для роботи з GTM вам потрібно лише:

  1. Створити контейнер у Диспетчері тегів та отримати його унікальний ідентифікатор.

  2. Внести ідентифікатор контейнера у налаштування сайту.

Чи обов'язкове використання GTM

Ні, для використання Google Analytics GTM підключення не обов'язково.

GTM безумовно робить роботу досвідченого маркетолога та аналітика простішим, але одночасно для успішної роботи з ним потрібні додаткові знання та навички.

Якщо ви плануєте включення базових маркетингових систем і у вас немає окремого спеціаліста, який займатиметься налаштуванням GTM, то для відстеження основних показників роботи магазину цілком достатньо підключити Google Analytics за допомогою gtag.

Якщо вам потрібні ширші функції та підключення великої кількості скриптів сторонніх систем, то є сенс підключити Google Tag Manager.

Унікальний ідентифікатор контейнера

Для роботи з GTM необхідно у вашому обліковому записі диспетчера тегів створити та налаштувати контейнер.

Для активації підключення GTM до сайту необхідно скопіювати унікальний ідентифікатор контейнера у верхній панелі облікового запису менеджера тегів.

Унікальний ідентифікатор контейнера — Хорошоп

Підключення GTM до сайту

Код контейнера GTM вже встановлений на сайт, необхідно лише внести унікальний ідентифікатор контейнера до налаштувань сайту для активації підключення.

Для правильного встановлення коду відстеження GTM розділено на дві частини, тому ідентифікатор треба вносити двічі.

В адмінці сайту:

  1. Перейдіть до розділу Маркетинг → Маркетингові сервіси.

  2. Натисніть GTM - Google Tag Manager (head), щоб увійти в налаштування.

  3. Введіть ідентифікатор контейнера в полі Ідентифікатор відстеження.

  4. Позначте чекбокс Увімкнути та натисніть Зберегти.

  5. Натисніть GTM - Google Tag Manager (noscript), щоб увійти в налаштування.

  6. Продублюйте ідентифікатор контейнера в полі Ідентифікатор відстеження.

  7. Позначте чекбокс Увімкнути та натисніть Зберегти.

Подключение GTM к сайту — Хорошоп

Стандартні події в DataLayer

У магазинах на Хорошопі реалізовано передачу інформації про стандартні події, які необхідні для відстеження поведінки покупців на сайті та електронної торгівлі в Google Analytics, за допомогою рівня даних (DataLayer).

На даний момент передаються такі стандартні події:

  • Відвідування сторінки каталогу ("event": "view_item_list")

  • Відвідування сторінки товару ("event": "view_item")

  • Додавання товару в кошик ("event": "add_to_cart")

  • Видалення товару з кошика ("event": "remove_from_cart")

  • Початок оформлення замовлення ("event": "begin_checkout")

  • Успішне оформлення замовлення ("event": "purchase")

  • Запит зворотного дзвінка ("event": "callbackRequest")

У подіях для розширеної торгівлі не реалізовано передавання даних про категорію та бренд товару, але плануємо доопрацювати цей функціонал.

ВАЖЛИВО: в Хорошопі подія Успішне оформлення замовлення — динамічна і спрацьовує при натисканні на кнопку Оформити замовлення. Така реалізація необхідна для правильної фіксації успішного замовлення, у разі якщо відразу після його оформлення покупця автоматично перенаправляє на сторінку оплати замовлення в платіжному сервісі.

Як налаштувати Google Analytics 4 через GTM

Після того, як ви підключили GTM до сайту, ви можете перейти до налаштування передачі даних в аналітику. Як це зробити читайте в нашій інструкції.

Читайте також

Ви отримали відповідь на своє запитання?