Швидкість завантаження сайту далеко не єдиний, і не найголовніший, але важливий фактор ранжування в пошукових системах. Від цього показника залежать не лише ваші позиції у видачі, а й поведінка користувачів на сайті.
Відвідувачі магазину не готові чекати поки завантажиться потрібна їм сторінка, і не будуть довго затримуватися на сайті який відкривається повільно. А поведінка користувачів на сайті є додатковим фактором, який може визначати місце сторінок вашого магазину у видачі.
Якщо сайт завантажується повільно, ви не тільки втратите покупця, але й отримаєте погіршення метрик користувача, на які орієнтується Google, перш ніж показати ваш сайт зацікавленим відвідувачам.
Пріоритет мобільної версії сайтів
Щороку все більше відвідувачів заходять на сайти з мобільних пристроїв. У нашій статистиці ми бачимо, що в більшості магазинів мобільний трафік становить від 60%, а у великого числа і 80-90% від загального трафіку.
Ще кілька років тому Google оголосив про пріоритет мобільного контенту, а з 2019 року це правило поширюється на нові сайти за замовчуванням. Принцип пріоритету мобільної видачі означає, що при індексуванні рейтинг сторінок залежить головним чином від їх мобільної версії.
Які сторінки необхідно перевіряти в інтернет-магазині
Найважливішими для аналізу швидкості завантаження сайту в інтернет-магазині є основні сторінки входу покупців. Визначити, які це сторінки можна вивчивши відповідний звіт в аналітиці. Для більшості інтернет-магазинів це розділи каталогу та сторінки товарів. Саме на ці сторінки приходять покупці за найбільш висококонверсійними запитами і з бажанням купити. Таким сторінкам варто приділяти найбільшу увагу під час роботи над оптимізацією сайту.
Багато власників сайтів роблять помилку приділяючи велику увагу головній сторінці. Це має сенс для магазинів з великим брендовим трафіком, що швидше актуально для розкручених магазинів, що давно існують. У той час як для нових магазинів критичними є описані вище цільові сторінки.
Як перевірити швидкість завантаження мобільних сторінок
Існує багато безкоштовних інструментів, які допомагають перевірити швидкість завантаження сайту. Найпопулярніший із них через простоту використання та інформативність — PageSpeed Insights (PSI) від самого Google.
Читайте також
У PageSpeed Insights ви можете побачити, як швидко завантажувалася сторінка у реальних користувачів (блок Дані спостережень).
Оцінка швидкості завантаження — показник за 100-бальною шкалою, який формується на базі імітації завантаження сторінок, він відносить сторінку до однієї з трьох категорій: зі швидким, звичайним та повільним завантаженням. Результат від 90 балів і вище вважається добрим, від 50 до 90 – середнім. Якщо набрано менше 50 балів, то сторінка завантажується повільно.
З погляду пошукової системи неякісними є лише сторінки повільним завантаженням, тільки такі сторінки можуть потрапити під санкції. Хороша та середня швидкість вважаються нормальними та допустимими.
Сприймати рекомендації PSI як щось обов'язкове до виконання в будь-якому разі було б помилкою
Сприймати рекомендації PSI як щось обов'язкове до виконання покроково було б помилкою. Дотримуватися цих рекомендацій попри шкоду для функціональності сайту або зручності ваших покупців не слід, хоча, безумовно, їх треба уважно вивчати, аналізувати та застосовувати те, що може покращити ситуацію.
Головне завдання роботи з результатами аналізу сторінок у PSI — не отримати за будь-яку ціну найвищий бал, а знайти баланс між необхідним контентом та функціями сайту, зручністю відвідувачів та швидкістю завантаження.
Google періодично змінює алгоритм оцінки сайтів цим інструментом, тому оцінка сайту може змінюватися в гірший бік. Але це не означає, що сам сайт став завантажуватися повільно чи гірше. Крім того, оцінка одного сайту може коливатися в межах коротких проміжків часу.
Як покращити швидкість завантаження мобільних сторінок
У Хорошопі ми регулярно проводимо моніторинг змін, яких вимагають пошукові системи та працюємо над оптимізацією факторів, які залежать безпосередньо від самої платформи, а саме:
оптимізація та прискорення роботи хостингу;
верстка сторінок та оптимізація завантаження коду;
оптимізація кешування сторінок;
оптимізація системи зберігання зображень;
і таке інше.
Але швидкість завантаження залежить не тільки від організації платформи, а й від організації контенту магазину. Нижче ви знайдете наші рекомендації, які допоможуть вам покращити оцінку швидкості завантаження сторінки.
Швидкість завантаження магазину залежить не лише від платформи, а й від організації контенту.
Формат зображень
Ми не рекомендуємо завантажувати зображення на сайт у форматі png. Особливо це стосується фотографій товарів. Зображення у такому форматі мають велику вагу, що є одним із важливих факторів швидкості завантаження сторінки.
Рекомендований формат завантаження зображень – jpg. Фото в такому форматі добре стискаються і важать небагато, що суттєво прискорює завантаження сторінки каталогу та картки товарів. При цьому роздільна здатність екранів сучасних мобільних пристроїв настільки висока, що стиснення не спотворює якість фотографій для покупців.
Потрібно відмітити, що ми розширили оптимізацію роботи із зображеннями за допомогою формату webp. Всі фото завантажені на сайт завантажуються для клієнтів саме у форматі webp. Але навіть при реалізації цих рекомендацій диво не станеться, чим вища якість зображень на сайті та їх вага — тим гірше завантажуватиметься сторінка.
Маркетингові системи
Складно уявити роботу сучасного інтернет-магазину, до якого не підключені базові маркетингові системи, як мінімум, Google Analytics та Facebook Pixel.
Проте, навіть підключення у повній відповідності до вимог Google їх власних продуктів, наприклад, Google Tag Manager знизить оцінку PSI. Нормальна оцінка для сайтів з найнеобхіднішими скриптами аналітики становитиме 70+, тоді як цей сайт без аналітики може показувати результат від 90 і вище.
Скрипти зовнішніх систем та кастомні шрифти
Ще гірші справи з іншими сторонніми системами, більшість з яких вимагають установок у різні частини сторінок сайту скриптів — окремих фрагментів програмного коду — для виконання дій, необхідних для цієї системи.
До таких систем належать онлайн-консультанти, сервіси розсилок, віджети та поп-апи з рекламними матеріалами, віджети онлайн-примірювальних, сторонні аналітичні системи. Кожен додатковий сторонній скрипт на вашому сайті уповільнюватиме швидкість його завантаження і може знижувати оцінку PSI на десяток пунктів.
При виборі та встановленні таких систем необхідно дуже добре зважити очікувану користь від зростання кількості замовлень та повторних покупок зі збитками для оцінки швидкості завантаження.
Аналогічна ситуація з кастомними шрифтами, які можуть бути додані на сайт на Хорошопі за допомогою скриптів і custom.css. Варто добре зважити, чому віддати перевагу — наведенню краси на сторінках або практичної переваги швидкості завантаження.
Контент на сторінках сайту
Поставтесь з увагою до додаткового контенту на сторінках каталогу та картках товарів, особливо якщо вихідні дані опису товарів ви отримуєте від постачальників.
На сторінці каталогу важливо звернути увагу на розміри зображень банерів, що завантажуються, і на контент, який можна внести в поле для SEO-тексту.
На сторінці товару перевіряйте блок опису. Його вміст необхідно перевірити та виправити так, щоб блок не містив посилання на сторонні сторінки, неінформативні або надто великі за вагою додаткові зображення.
Варто уважно переглянути банери, які ви плануєте розміщувати на головній сторінці, а для мобільної версії сайту бажано залишити лише банери з найважливішою інформацією та налаштувати відображення окремих банерних ліній.
Читайте також
Чек-лист для перевірки
Перевірте банери на головній сторінці/сторінках каталогу та залиште лише найінформативніші.
Завантажте для банерів на мобільній версії зображення у форматі jpg з параметром Якість = 50%.
Відключіть від сайту надлишкові скрипти сторонніх систем та кастомні шрифти.
Оптимізуйте вагу та розмір зображень товарів.
Перевірте блоки seo-текстів на сторінках категорій.
Перевірте блок Опис на сторінках товарів.
Оцінка та оптимізація швидкості завантаження сайту не разова акція, не можна перевірити цей показник один раз і більше не приділяти цьому уваги. Постійна робота із зображеннями, описами товарів, а також аналіз ефективності та реальної необхідності будь-яких сторонніх рішень, які ви підключаєте до сайту, мають стати невіддільною частиною регулярної роботи над сайтом.